توصیه های بهداشتی برای سفر به کیش

دوشنبه 27 شهريور 1396
15:03
سحر

توصیه های بهداشتی برای سفر به کیش

شرایط آب و هوایی کیش به گونه ای است که گردشگران تور کیش برای استفاده از دریا و آفتاب به این جزیره می آیند . و به دلیل دمای بالا احتمال گرمازدگی وجود دارد.به همین دلیل بهتر است توصیه های بهداشتی برای سفر به کیش را رعایت کنیم تا سفری بی خطر داشته باشیم و هم بتوانیم به راحتی تفریح کنیم.

مرکز بهداشت کیش

مرکز بهداشت کیش

1.بهتر است از قبل از ظهر و یا بعد از ظهر را برای تفریح کنار ساحل انتخاب کنیم چرا که تابش آفتاب در ظهر بسیار شدید است و ممکن است باعث گرمازدگی افراد مخصوصا کودکان شود.

2.مسافرانی که پوست و موهای روشن تر از دیگران دارند پوستشان نسبت به نور خورشید حساس تر است . و بیشتر از 15 دقیقه نباید زیر تابش خورشید بمانند. و برای قرار گرفتن در تابش نور خورشید باید هر بار از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

3. اگر می خواهید آفتاب بگیرید برای جلوگیری از بیماری های پوستی ناشی از تابش مستقیم آفتاب بهتر است از ضد آفتاب ها و ژل های قوی استفاده کنید و هر چند ساعت یکبار تمدید کنید. براي كارهاي روزانه ضدآفتاب داراي 8- SPF 15و فعاليت در محيط هاي باز ضدآفتاب داراي 15-30 SPF استفاده کنید.

4.برای جلوگیری از گرمازدگی لباس های گشاد و رنگ های روشن بپوشید . و همچنین از کلاه آفتاب گیر استفاده کنید.در هوای گرم آب به اندازه کافی مصرف کنید غذا و نوشیدنی خنک بخورید. و بعد از ورزش در هوای گرم 10 دقیقه استراحت کنید.

توصیه های بهداشتی برای سفر به کیش

توصیه های بهداشتی برای سفر به کیش

علائم گرمازدگي:

الف) سردرد، سرگيجه، تهوع، ضعف و كاهش هوشياري

ب) غش كردن، تعريق شديد، بي اشتهايي

ج) گشاد شدن مردمك ها، نبض تند و ضعيف، تنفس سريع و سطحي

د) رنگ پريدگي پوست، دردهاي احتمالي عضلات، اشكال در راه رفتن

اگر بیمار دچار گرمازدگی شد به مراکز درمانی انتقال دهید و قبل از آن به مکانی خنک ببریدش صورتش را خنک کنید و لباسهایش را کم کنید و آب نمک به او بدهید. و اگر استفراغ کرد سریعا به درمانگاه انتقال دهید.

5.در مسافرت برای جلوگیری از بیماری های مختلف و اسهال از آب های ناسالم برای نوشیدن استفاده نکنید . مثلا آب چاه و یا آبهای مخصوص آّیاری گیاهان.

6.تاکنون 832 علت انتقال بیماری از حیوان به انسان شناخته شده به همین دلیل در مسافرت مراقب استفاده از گوشت ناسالم باشید . و به نکات زیر توجه کنید.

الف) از مصرف جگر و گوشت خام و يا نيمه پخته خودداري نمائيد.
ب) از مصرف شير و مواد لبني غيرپاستوريزه خودداري نمائيد.

ج) دقت نمائيد كه نگهداري گوشت در فروشگاه مطابق موازين بهداشتي و سلامت باشد.

د) با نصب توري جلوي درب ورودي و استفاده از پشه بند استاندارد از ورود حشرات موذي به داخل محل اقامت جلوگيري مي كند.

هـ) از تماس كودكان با حيواناتي كه از سلامت آنها اطلاع نداريد جلوگيري نمائيد.

و) در صورت اقامت در محيط هاي باز بصورت كمپينگ دقت نمائيد در مجاورت لانه حشرات قرار نگيريد.
ز) سعي نمائيد فقط در پلاژهاي مخصوص شنا كنيد.

نکات بهداشتی برای سفر به کیش

نکات بهداشتی برای سفر به کیش

7.در مکان های باز مراقب گزش نیش حشرات باشید و برای جلوگیری از آن لباس های مناسب بپوشید و یا از پماد های دور کننده حشرات استفاده کنید.

معمولا بعد از چند دقیقه پس از گزش حشرات جای گزش برجسته و قرمز می شود. و در بعضی مواقع تا 6 ساعت یا 12 ساعت بعد از گزش ظاهر می شود. در مواردی که فرد به گزش حشرات حساس باشد .در بعضی افراد علاعمی مانند : تهوع يا استفراغ،‌سردرد، تب، سرگيجه، احساس سبكي در سر ،تشنج ،واكنش هاي آلرژيك مثل خارش چشم ها، برافروخته شدن صورت، سرفه خشك، خس خس سينه و احساس خفگي در گلو و سينه رخ می دهد. بهتر است بجای خاراندن جای گزش حشره و به تاخیر انداختن بهبود آن کمپرس سرد روی آن بگذارید و از آنتی هیستامین های خوراکی وقتی خفیف است استفاده کنید. در مواردی که 2 تا 3 روز ناحیه گزیدگی متورم باشد باید به پزشک مراجعه شود.

اداره بهداشت کیش

اداره بهداشت کیش

8. مواد غذایی فاسد شدنی را نگهداری نکنید و همچنین در هنگام خرید و یا استفاده از مواد غذایی به تاریخ مصرف آن توجه کنید. رستوران ها و فروشگاه های جزیره کیش باید مجوز اقتصادی و بهداشتی و همچنین کارت سلامت کارکنان داشته باشند.

پاسخ به تمام سوالات شما درباره سفر به جزیره کیش


برچسب ها: اطلاعات کیش ,
[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کیش لبخند خلیج فارس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]