آداب و رسوم مردم کیش

شنبه 29 مهر 1396
12:41
سحر

برای گردشگران تور کیش آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کیش و جنوب کشور بسیار جذاب است . در این جزیره که فرهنگ و آداب رسوم خودش را دارد مردم با نژاد های مختلف و آداب و رسوم مختلف و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند و هر کدام آداب و رسوم مشترک و یا آداب و رسوم مخصوص خودشان را دارند. که اکثر آنها به دلیل نزدیکی با دریا ماهی گیر، بازرگان و یا دریانورد هستند .

آداب و رسوم مردم جزیره کیش

آداب و رسوم مردم جزیره کیش

غذاهای سنتی این منطقه نیز با ماهی درست می شود مانند قلیه، هریسه و ….. و همچنین زنان و مردان دارای پوشش سنتی زیبایی هستند که اگر به کیش سفر کرده باشید حتما لباس خاص آنها را دیده اید مردان دشدشه و عرقچین می پوشند. و مراسم های سنتی مهم آنها مراسم زار ، مراسم عروسی ، مراسم بومی ، اعیاد مذهبی ، عید نوروز ، مراسم نیمه شعبان ، نیمه رمضان ، پایان صفر می باشد.

آداب و رسوم شهر کیش

آداب و رسوم شهر کیش

همچنین اعیاد مذهبی مهمی که مردم در این روزها جشن می گیرند عید قربان و عید غدیر می باشد . در عید غدیر مردم مسجد ها و حسینیه ها را با پارچه های سیاه و سبز تزیین می کنند و مولودی می خوانند . و در عید قربان گئسفند قربانی می کنند و بین نیازمندان پخش می کنند و گندم سبز می کنند و به آب می اندازند.

آداب و رسوم مردم کیش

آداب و رسوم مردم کیش


برچسب ها: اطلاعات کیش ,
[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کیش لبخند خلیج فارس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]